Tiedän, tämä alkaa varmaan jo kyllästyttää, mutta miksi, oi miksi, en saa asioita tehtyä ajoissa? Nyt olisi yö aikaa enkä vaan jaksa keskittyä. Vaikka pitäisi. Vaikka ei ole kuin läpilukua ja muutama kappale enää kirjoitettavana. Hmph.

Viimeiseen iltaan (ja yöhön) jättäminen on minun bravuurini: olen aina jättänyt kaiken mahdollisen tekemättä, jos sen pystyy tekemään myöhemminkin. Olen tehnyt näin niin kauan kuin muistan, paitsi silloin ala-asteella (tiedän, se on alakoulu, mutten tykkää siitä sanasta), kun tein vielä läksyt suoraan kotiintuloni jälkeen tai sitten, kun olin käynyt kaverilla. Ehkä se johtuu siitä, että myöhemmin tehtävät pitenivät ja vaikeutuivat tai ehkä siitä, että vanhempien valvonta väheni, mutta joka tapauksessa aina siitä lähtien olen jättänyt kaiken viime tippaan. Monet ystävistäni saattavat jättää asioita silloin tällöin vähän myöhemmäksi tai palauttaa jotain viimeisenä päivänä, mutta minä en kerta kaikkiaan vaan voi tehdä mitään ajoissa. Mitättömät ilmoittautumislomakkeet, palautettavat esseet, laskut, lippulappuset, kaikki mahdollinen. Pitäisi varmaan opetella olemaan tekemättä tätä, sillä tulevaisuuden (?) ammatissani saatan joutua tekemään pitkiä projekteja, jolloin en voi jättää niitä viimeiseen iltaan ennen deadlinea. Ja kaikista ärsyttävintä tässä tavassa on, etten voi syyttää ketään muuta, vaan minä olen itse valinnut asian tekohetken. Eli siis ääh.

Hahhahhaa, arvatahan saattaa, miten tehtäväni tässä sillä aikaa edistyy...